چرا ویزای کانادا ریجکت میشود و چطور میشود آن را برطرف کرد؟

به گزارش سبزوار امروز، تا به حال شده است که از کسی بشنوید که برای ویزای کانادا اقدام نموده باشد و در کمال تعجب، ویزایش رد شده باشد؟ واقعا خبر رد شدن درخواست ویزای کسی همانقدر که می تواند برای شما ناراحت کننده باشد، شاید صد برابر برای شخصی که این اتفاق برای او افتاده است؛ دردناک تر باشد! از تمامی ابعاد احساسی ماجرا که بگذریم، ریجکت شدن ویزای کانادا دلایلی دارد که شما به عنوان کسانی که یا برای دریافت ویزاهای خاص این کشور اقدام نموده اید و یا در آینده خواهید کرد، باید از آن با خبر باشید. در نتیجه پیشنهاد می کنم که در ادامه با ما در خبرنگاران و در مطلب دلایل اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا همراه باشید.

چرا ویزای کانادا ریجکت میشود و چطور میشود آن را برطرف کرد؟

اصولا کسانی که برای دریافت تور کانادا اقدام می نمایند، مقاصدی همچون تحصیل در این کشور، سرمایه گذاری و کار در کانادا و یا دلایل مکفی دارند که می خواهند به این کشور سفر نموده و ویزای اقامت و یا حتی ویزای توریستی و دیدار با خانواده و بستگان را دریافت نمایند. خودِ روند درخواست ویزا و پیگیری کارهایش دنیای دیگری در این مورد به خصوص است اما فکرش را بکنید که پس از کوشش های بسیار شما برای سفر به کانادا و البته انتظار برای دریافت جواب که گاه به درازا نیز می انجامد، شما با جواب منفی روبرو شوید…!

از احساسات پس از دیدن این جواب که بگذریم به این سوال می رسیم که، دلایل ریجکت شدن ویزای کانادا چیست؟ به صورت کلی و فارق از این که شما درخواست چه نوع ویزایی برای کانادا نموده باشید، 5 عامل مهم وجود دارد که باعث می گردد تا درخواست ویزای کانادای شما رد گردد. اولین علت که به نظر می رسد مهم ترین علت نیز باشد، تردید آفیسر سفارت یا همان افسر پرونده شما درخصوص بازگشت شخص شما به کشور مبدا پس از سرانجام مهلت ویزای معین شده برای شماست.

دلایل بعدی نیز عبارتند از: تردید درباره انگیزه و دلایل سفر به کانادا، ضعیف بودن سابقه سفرهای خارجی شما و علی الخصوص سفر به کشورهای حوزه شینگن، کافی نبودن مدارک اقتصادی و دارایی های متقاضی در کشور مبداو در آخر، پیوند های خانوادگی ضعیف متقاضی در کشور مبدا می باشد. در واقع، تردید در هر یک از این موارد در کنار عواملی همچون وضعیت اقامت در کشور مبدا، طول مدت اقامت در کانادا که برای آن درخواست داده اید، وضعیت شغلی متقاضی در کشور محل اقامت و هرگونه سوء پیشینه موجود در کشور کانادا همگی بعضی از مهم ترین عواملی هستند که به راحتی موجب ریجکت شدن ویزای کانادا خواهند شد.

تمام این علت هایی که برای شما بیان کردیم، تنها بعضی از دلایل موجود هستند و باید در نگاهی دقیقتر به بیان علت ریجکت شدن ویزای کانادا بپردازیم. اگر شما می خواهید تا ویزای توریستی کانادا را درخواست کنید، در دایره دانسته های پیش رویتان باید دلایل منتهی به ریجکت شدن درخواستتان را بدانید.

نداشتن سابقه سفر مناسب، داشتن وابستگی های خانوادگی زیاد در کانادا و نداشتن وابستگی خویشاوندی در کشور مبدا، مغایرت منطقی برای زمان پیشنهادی برای اقامت در کانادا با هدف شما از سفر، دلیل ذکر شده شما برای بازدید از کانادا قانع نماینده نباشد، نداشتن وضعیت شغلی مناسب در کشور مبدا، نداشتن مانده حساب و دارایی ارائه شده کافی، هرگونه سو سابقه و رفتارهای مخاطره آمیزی که باعث آسیب رساندن به افراد باشد، ارائه نکردن مدارک کافی که نشان دهنده درآمد و تمکن اقتصادی مناسب فرد دعوت نماینده باشد و در آخر؛ تشخیص افسر پرونده مبنی بر ارائه اطلاعات غلط از سوی فرد متقاضی ویزای توریستی کانادا باعث رد درخواست شما می شوند.

اگر شما ویزای همراه برای دانشجویان و یا دانش آموزان را می خواهید درخواست دهید؛ باید بدانید که از نظر قانونی این امکان وجود دارد که فردی به عنوان همراه دانشجو و یا دانش آموز از دولت کانادا تقاضای ویزای همراه نماید. فرض کنید که اگر همسر شما و یا فرزند توانسته است تا ویزای تحصیلی کانادا را دریافت نماید، شما به عنوان همسر و یا والد به عنوان همراه تقاضای ویزا نماید.

این ویزا حتی می تواند همراه با مجوز کار برای همراه باشد که اصطلاحا به آن ویزای مجوز کار باز یا open work permit می گویند. در مورد ارتباط خانوادگی والد و فرزند نیز باید بدانید که همواره امکان رد شدن درخواست ویزای همراه کانادا در تمامی دوران بسیار بالا بوده است. بگذارید تا یک نکته خیلی مهمی را برای شما فاش نماییم. افسر پرونده ویزا در واقع کلیدی ترین نکته ای است که شما بعد از فراهم کردن شرایط درست و مقرر، باید برای نظر مثبتش دعا کنید چون بعد از تسلیم مدارک و قبل از اعلام نتیجه، این تنها کاری است که از دست شما بر می آید!

در واقع افسر مهاجرت بر روی اطلاعات درج شده شما بسیار حساس است و به همین دلیل، پرکردن دقیق و درست، شفاف و مستند فرم درخواست ویزای کانادای شما خیلی خیلی مهم است و گزینه های تصمیم گیری روی میز افسر پرونده را به وجود می آورند باید پرونده درخواست ویزای کانادای شما به حدی ماهرانه و مستند و قانع نماینده باشد که افسر مهاجرت نتواند ایرادی بگیرد و کوچک ترین تردیدی برای او ایجاد نگردد.

در حالت کلی باید بدانید که مهم ترین سنگ پیش روی شما در دریافت ویزای همراه کانادا افسر پرونده است زیراعامل اصلی ریجکت شدن ویزای کانادا و مخصوصا از نوع همراه، تردید افسر مهاجرت مربوطه نسبت به بازگشت دانشجو و یا همراهان او پس از سرانجام مدت تحصیلی وی در کشور کانادا است. اما قبل از ویزای همراه، اصلا دلایل رد شدن ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

قبل از ویزای همراه کانادا باید بدانید که مهم ترین و حتی معین نماینده ترین مورد در دریافت ویزای تحصیلی کانادا ارائه مدارکی است که افسر مهاجرت را متقاعد کند که متقاضی ویزای تحصیلی کانادا پس از سرانجام دوران تحصیلی خود به کشور خود حتما باز خواهد گشت و به بهانه تحصیل برای دریافت اقامت دائمی و طولانی در کانادا به هیچ عنوانی برنامه ریزی ننموده است.

مثلا اگر شما قصد ادامه تحصیل در کانادا به پشتوانه منابع اقتصادی شخصی و خصوصی خود را دارید و فرم ارزیابی پذیرش تحصیلی در کانادا را پر نموده و برای ویزای تحصیلی در این کشور اقدام نموده اید اما موجودی حساب شما درخور و مناسب نباشد، افسر پرونده این احتمال را خواهد داد که هدف شما از این درخواست اقامت بلند مدت در کانادا است و به همین علت و بدون فوت وقت، درخواست شما را رد خواهد نمود.

البته به جز موجودی حساب کم، عوامل مهم دیگری هم تاثیر گذار هستند. بعضی از این دلایل عبارتند از: همانطور که گفتیم مدارک اقتصادی ارائه شده به افسر پرونده، وجود بودجه کافی برای ادامه تحصیل در کانادا را نشان ندهد، در اقناع افسر پرونده برای خروج از کانادا پس از تحصیل پیروز عمل ننموده باشید، برنامه تحصیلی شما قانع نماینده نبوده است، تمام مدارک مرتبط با تحصیل خود را ارائه ننموده باشید، افسر پرونده تا به زمان مقتضی قانع نشده باشد که شما همه موارد را به درستی و بر اساس واقعیت بیان نموده باشید و در نهایت؛ پیوندهای خانوادگی شما در کشور مبدا قوی نباشد.

توجه داشته باشید که درخواست نماینده ویزای تحصیلی کانادا باید بتواند تا به افسر پرونده خود ثابت کند که به درستی واجد شرایط قوانین ویزای تحصیلی کانادا است و بر اساس بند 12 قانون کانادا و همچنین با ارائه برنامه واضحی از تحصیل خود و اطلاعات کافی درباره منابع اقتصادی مورد استفاده در طول تحصیلش ارائه دهد.

چگونه به ریجکت شدن ویزای کانادا اعتراض کنیم؟

حال بیایید تا فرض کنیم که شما اقدام نموده اید و درخواست شما هم ریجکت شده، حال باید چه کاری کرد؟ به هر حال ریجکت شدن نتیجه تلخی است ولی برای عوض کردن آن، یک فرصت برای شما وجود دارد! شما می توانید تا با تا با ارسال نامه ای رسمی و فنی نسبت به بازنگری مجدد پرونده و در نهایت پذیرش درخواست ویزای کانادای شما موافقت گردد.

البته این اعتراض هم از منظر فرم و هم از نظر محتوا ضوابطی دارد که باید به دقت رعایت شوند زیرا در غیر این صورت، نه تنها سفارت کانادا به اعتراض رسیدگی نخواهد نمود بلکه نتیجه شما این بار قاطعانه منفی خواهد بود. قدم اول در اعتراض به ریجکت شدن ویزای کانادا، آنالیز دقیق دلایل رد شدن درخواست ویزای شما است.

این دلایل در نامه ای به نام نامه ریجکتی از طرف سفارت کانادا به ایمیل فرد متقاضی فرستاده خواهد شد. در نامه ای که از طرف سفارت برای شما ارسال خواهد شد، جهت و راه و روش اعتراض به نتیجه برای شما معین خواهد شد. بعد از این که متوجه شدید که کجای کار شما اشکال دارد، باید نسبت به رفع سازی اشکالات مدارک مجددا اقدام نمایید.

شما یک روز بعد از دریافت ایمیل می توانید تا نسبت به بر طرف ساختن مشکل اقدام نمایید. در هنگام درخواست مجدد ویزای کانادا حتما باید به عواملی همچون: عدم محدودیت زمانی برای درخواست مجدد ویزا، شکیبا بودن تا اعلام نتیجه مجدد از سوی سفارت کانادا، انگشت نگاری و بیومتریک مجدد و پرداخت مجدد هزینه های ثبت نام و کارگزار دقت فرمایید.

منبع: الی گشت
انتشار: 8 تیر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 496

به "چرا ویزای کانادا ریجکت میشود و چطور میشود آن را برطرف کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "چرا ویزای کانادا ریجکت میشود و چطور میشود آن را برطرف کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید