در ملاقات هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟

به گزارش سبزوار امروز، ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان در رأس هیأتی با وزیر امور خارجه ایران ملاقات و تبادل نظر کرد.

در ملاقات هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟

به گزارش گروه سیاسی خبرنگاران، ملابرادر رئیس دفتر سیاسی طالبان و سایر اعضای این دفتر و هیأت مذاکره کننده طالبان با محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه ایران در تهران ملاقات و تبادل نظر کردند.

این ملاقات در ادامه کوشش های ایران برای بازگشت صلح و ثبات به افغانستان و ملاقات های مسؤولان و نماینده ویژه وزیر امور خارجه با مقامات مختلف افغانستان از جمله رئیس جمهور، رئیس هیأت اجرایی، هیأت صلح، رهبران جهادی و شخصیت های موثر و تاثیرگذار در تحولات افغانستان صورت گرفته است.

هدف از این ملاقات نیز ترغیب طرف های افغان به تبادل نظر های بین افغانستانی و تشویق به یافتن راهکار مسائل به وسیله تبادل نظر و حمایت از همه نیرو های افغانستانی برای یافتن فصل مشترک همکاری در بیرون رفتن نیرو های خارجی از این کشور و امنیت افغانستان پس از خروج نیرو های خارجی بوده است.

در این ملاقات آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای یاری به شکل گیری و تقویت تبادل نظر ها بین افغان ها با مشارکت دولت و تمام نیرو های موثر سیاسی اعلام شد.

وزیر خارجه ایران همچنین بر آمادگی جمهوری اسلامی ایران برای گسترش همکاری های مالی و فرهنگی با افغانستان بر اساس منافع مشترک همسایگی تاکید نمود.

منبع: خبرگزاری دانشجو
انتشار: 22 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 980

به "در ملاقات هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "در ملاقات هیأت طالبان با ظریف چه گذشت؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید