درخواست پیشکسوتان تنیس از مسئولان: حمایت کنید و به فدراسیون زمین بدهید

به گزارش سبزوار امروز، در مراسم تجلیل از پیشکسوتان که از سوی فدراسیون تنیس برگزار گردید، این افراد خواستار توجه بیشتر به این رشته شدند.

درخواست پیشکسوتان تنیس از مسئولان: حمایت کنید و به فدراسیون زمین بدهید

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرنگاران، مراسم تجلیل از هشت پیشکسوت تنیس ایران با حضور عبدالحمید احمدی، معاون فرهنگی و توسعه ورزش همگانی وزارت ورزش و جوانان، کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک، داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس و جمعی دیگر از مسئولان این فدراسیون در کمیته ملی المپیک برگزار گردید. در این مراسم از تقی اکبری، شیرزاد و صدیقه اکبری، پروانه خیل تاش، محمد خلیل پور،حبیب صالح، غلامحسن نوریان و محمود انتظاری تجلیل و قدردانی شد.

افخمی رئیس کمیته پیشکسوتان تنیس در این مراسم گفت: خانواده تنیس سال هاست که آرزو دارد در این رشته المپیکی شانس حضور در این رویداد عظیم را پیدا کند. این موضوع احتیاج به برنامه ریزی دارد. سرمایه گذاری در رشته تنیس طولانی مدت است اما با همت و علاقمندی شما امیدواریم این آرزو تحقق پیدا کند و نمایندگان ما در المپیک و تورنمنت های عظیم حضور داشته باشند همانطور که در گذشته پیروز بودیم.

کیکاوس سعیدی، دبیرکل کمیته ملی المپیک هم به کوشش های فدراسیون تنیس در روزهای خاتمهی سال اشاره نمود و گفت: به بعضی رشته ها در گذشته به عنوان رشته های لوکس نگاه می شده و نگاه جامعه طبقاتی به رشته ها بود اما حالا اینگونه نیست به ویژه تنیس که در بعضی کشورها جزو رشته های پر مخاطب است.

وی اضافه کرد: بانوان در این رشته کوشش و زحمت کشیده اند و در بخش مردان هم فرایند رشد خوبی سپری شده است. ارزیابی ما از این رشته مثبت است چون برنامه، جهت گیری، انسجام و هم افزایی خوبی دارد که مولفه های توسعه برای این رشته است.

سعیدی به مسائلی که در بخش سخت افزاری وجود دارد اشاره و اعلام نمود: در بعضی رشته ها از لحاظ سخت افزاری دچار مشکل هستیم اما دربخش آموزش و مهارت های فنی گاهی مسائلی داریم که اگر سرمایه گذاری بیشتری کنیم می توانیم در رشته های دیگر هم سهمیه کسب کنیم.

اکبری پیشکسوت تنیس ایران هم خواهان این شد که مجموعه ورزشی انقلاب در اختیار فدراسیون تنیس قرار بگیرد و گفت: فدراسیون تنیس بسیار عظیم است و زمین های تنیس مجموعه ورزشی انقلاب باید در اختیار فدراسیون قرار گیرد. اگر این اتفاق رخ دهد این رشته به جایی می رسد که انتظار داریم.

غلامحسین نوریان هم به ارتباط نزدیک مسئولان اشاره نمود و گفت: گذشته، چراغ راه آینده ماست. ورزش متعلق به طبقه پائین جامعه است و به ندرت مسئولان را می بینیم. زمین های تنیس ما کیمیا شده است.

وی ادامه داد: مسئولان باید دلسوز و در میان مردم باشند. آقای وزیر ورزش کجاست؟ چرا فقط در عکس هاست؟ امکانات تنیس باید در خدمت ورزش باشد و ما به امید روزهای خوب هستیم. در زمین های تنیس بچه ها و جوان ها نیستند پس آموزش و پرورش کجاست؟

عبدالحمید احمدی، معاون توسعه فرهنگی و همگانی وزارت ورزش و جوانان نیز در خاتمه گفت: مسئولان علاقمند هستند در چنین مراسمی حضور داشته باشند. دغدغه های شما و سایر عظیمان مورد توجه بوده و هست. برای اولین بار موزه ملی ورزش به خاتمه رسید و آرزوی چهل ساله محقق شد یا برای ضبط تاریخ و فراز و نشیب های ورزش ایران در تاریخ شفاهی کارهایی شده است.

معاون وزیر ورزش اضافه کرد: تجربیات ارزشمند پیشکسوتانی مثل آقای نوریان می تواند خیلی راهگشا باشد لذا تاریخ شفاهی تنیس باید یکی از اولویت های این جلسه باشد. در موزه ملی ورزش هم باید جایگاهی برای این رشته در نظر بگیریم. از پیشکسوتان باید بیشتر استفاده کنیم. استعداد زیادی داریم و این صحبت که تنیس باید جای مناسب و در شأنی داشته باشد بسیار درست است اما بعضی موارد باعث شده استادیوم های تنیس قابل استفاده نباشد. امیدوارم در فرصت مناسب دیگری بیشتر مستمع شما باشیم.

داود عزیزی رئیس فدراسیون تنیس نیز گفت: درباره تاریخ شفاهی و موزه ورزش کارهایی صورت گرفته است. درخصوص مسائل سخت افزاری فدراسیون هم باید بگویم، فدراسیون فاقد هر گونه زمین است و تنها زمین هم به شرکت توسعه داده شده است.

در ادامه شیرزادی، پیشکسوت تنیس گفت: فدراسیونی که زمین ندارد چطور می خواهد پیشرفت کند؟ اصلا بازیکن درست نمی گردد. دستگاه توپ زنی برای تنیس ضروری است اما شما دارید؟

در خاتمه هم با اهدای تابلو فرشی با عکس پیشکسوتان و لوح تقدیر و هدیه ای از هشت پیشکسوت تقدیر کرد.

جدیدترین خبرها و تحلیل های ایران و دنیا را در صفحه اینستاگرامی خبرنگاران بخوانید. (کلیک کنید)

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 23 فروردین 1400 بروزرسانی: 23 فروردین 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1929

به "درخواست پیشکسوتان تنیس از مسئولان: حمایت کنید و به فدراسیون زمین بدهید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "درخواست پیشکسوتان تنیس از مسئولان: حمایت کنید و به فدراسیون زمین بدهید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید