خرید اس300 و اس400 از روسیه در برنامه عراق

به گزارش سبزوار امروز، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس عراق امروز (سه شنبه) اظهار کرد، عراق با خرید سامانه های هوایی پیشرفته از روسیه دنبال تقویت نیروی هوایی خود برای دفاع از حریم هوایی کشور در برابر هرگونه تجاوز خارجی است.

خرید اس300 و اس400 از روسیه در برنامه عراق

همراه دور زمین باشید و با تور ارزان روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

خبرگزاری رسمی عراق (واع) به نقل از محمدرضا آل حیدر، رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس عراق اعلام نمود: عراق میخواهد سامانه های اس300 و اس400 را از روسیه خریداری کند تا حریم هوایی خود را در برابر هرگونه تجاوز خارجی ایمن کند و در صورتی که طرف آمریکایی با استقرار سامانه پدافند هوایی از عراق پشتیبانی نکند، عراق این سامانه روسی را خریداری خواهد نمود.

آل حیدر گفت: عراق احتیاج دارد سامانه پدافند هوایی را برای حفاظت از حاکمیت خود و نیز ممانعت از هرگونه نقض حریم هوایی اش ایجاد کند، سامانه پدافندی آمریکا در آنجا فعال نیست.

رئیس کمیته امنیتی و دفاعی مجلس عراق اضافه کرد: کمیته همراه با قوه مجریه نقش نظارتی و قانونی را برای افزایش روحیه نیروهای امنیتی و برطرف احتیاجهای آنها ایفا نموده و مبالغ لازم را در بودجه تصویب نموده و با برگزاری نشست هایی با فرماندهان امنیتی و پیگیری شرایط میدانی از آنها، در حوزه های اطلاعاتی به آنها مشاوره می دهد.

انتظار می رود عراق ژوئن آینده با توجه به تصمیم مجلس در اوایل امسال میلادی برای اخراج نیروهای بیگانه از خاک کشور، با دولت آمریکا وارد مذاکرات درباره آینده نیروهای آمریکایی در عراق گردد.

نیروهای آمریکایی و تعدادی از نیروهای ائتلاف ضد داعش پیش از مذاکرات آینده پیش دستی نموده و پایگاه های خود در استان های بغداد، کرکوک، الانبار و نینوا را تخلیه نموده و آنها را به نیروهای عراقی تحویل دادند.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 13 تیر 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1364

به "خرید اس300 و اس400 از روسیه در برنامه عراق" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خرید اس300 و اس400 از روسیه در برنامه عراق"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید