خبرنگاران کاهش سوانح جاده ای و اصلاح نقاط حادثه خیز جزو اولویت های سال جاری است

به گزارش سبزوار امروز، کرمانشاه- خبرنگاران- معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری کرمانشاه گفت: یکی از اولویت هایی که سال جاری دنبال می گردد کاهش سوانح جاده ای و اصلاح نقاط حادثه خیز است.

خبرنگاران کاهش سوانح جاده ای و اصلاح نقاط حادثه خیز جزو اولویت های سال جاری است

مهرداد سالاری عصر دوشنبه در جلسه شورای ترافیک و ایمنی راه های استان کرمانشاه که در سرسرای شهدای دولت استانداری کرمانشاه برگزار گردید، گفت: موضوع کاهش سوانح ترافیکی و جاده ای موضوع مهمی است که همه دستگاه های اجرایی باید برای رسیدن به آن کوشش نمایند.

وی ادامه داد: در این میان البته با کوشش کارکنان پلیس راه شاهد کاهش سوانح منجر به فوت و جرح در استان طی سال 98 نسبت به سال قبل از آن به ترتیب به میزان پنج و 14 درصد بوده ایم.

سالاری اعلام نمود: همچنین آنالیز آمارهای فروردین امسال نیز حاکی از کاهش محسوس افراد فوت شده در سوانح جاده ای دارد تا جایی که 28 کشته فروردین سال گذشته به هفت کشته در امسال کاهش یافته است و این امیدواری وجود دارد تا بتوانیم با اقدامات پیشگیرانه به برنامه های مدنظر خود برای امسال برسیم.

معاون استاندار کرمانشاه همچنین با اشاره به وقوع بیشترین سوانح رانندگی در محور کرمانشاه - کامیاران، توضیح داد: ضروری است در این خصوص توسط متولیان امر اقدام لازم برای برطرف خطرسازی این محور و اصلاح نقاط حادثه خیز آن اقدام گردد.

وی اضافه نمود: هرچند در سال گذشته و فروردین امسال شاهد کاهش سوانح جاده ای منجر به فوت و جرح در استان بوده ایم اما ضروری است بازهم برای کاهش آمارهای موجود کوشش و برنامه ریزی کنیم.

سالاری توضیح داد: باید تحقیقات لازم به عمل آید که از سوانح جاده ای چه میزان عوامل انسانی و چه میزان شرایط جاده و دیگر مسایل در آن ها دخیل بوده اند.

معاون استاندار کرمانشاه در عین حال، نصب تابلوهای راهنما، اصلاح بعضی نقاط حادثه خیز و فرهنگ سازی های اجرا شده را در کاهش حوادث جاده ای منجر به جرح و فوت موثر بوده است.

وی در سرانجام از کوشش برای تخصیص اعتبارات لازم برای اقدامات پیشگیرانه به پلیس راه در راستای کاهش سوانح جاده ای اطلاع داد.

استان کرمانشاه با 2 میلیون نفر جمعیت دارای بیش از هشت هزار کیلومتر راه اصلی و فرعی است.

منبع: ایرنا
انتشار: 8 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1387

به "خبرنگاران کاهش سوانح جاده ای و اصلاح نقاط حادثه خیز جزو اولویت های سال جاری است" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران کاهش سوانح جاده ای و اصلاح نقاط حادثه خیز جزو اولویت های سال جاری است"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید