خبرنگاران مردم از تصمیم ضد کرونایی دولت تبعیت نمایند

به گزارش سبزوار امروز، تهران - خبرنگاران - رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران گفت: شهروندان در رعایت پروتکل های بهداشتی مقابله با کرونا باید تابع تصمیمات دولت و ضوابط و محدودیت های پیشگیرانه را رعایت نمایند.

خبرنگاران مردم از تصمیم ضد کرونایی دولت تبعیت نمایند

مصطفی اقلیما روز پنجشنبه در گفت وگو با خبرنگار اجتماعی خبرنگاران اضافه نمود: اعمال محدودیت های پیشگیرانه در سراسر دنیا توسط دولت ها باید تداوم یابد. اعمال این ضوابط در کوتاه مدت و لغو هر یک از طرح ها سبب شیوع مجدد بیماری می گردد. به عنوان مثال لغو محدودیت تردد جاده ای در کشور سبب ادامه سفرهای برون شهری و سپس شروع موج سوم کرونا شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر با شروع فصل پاییز و شیوع احتمالی آنفلوآنزا در کشور نیز اجرای بعضی اقدامات به توصیه متخصصین علوم پزشکی، همچون تزریق واکسن آنفلوآنزا به ویژه برای گروه های خاص لازم است.

اقلیما توضیح داد: در واقع انجام بعضی اقدامات به منظور کاهش تبعات مخرب این بیماری وظیفه دولت و شماری از تعهدات هم با شهروندان است. به عنوان مثال تامین واکسن آنفلوآنزا و توزیع مناسب در داروخانه های سراسر کشور در زمان حاضر برعهده دولت است.

این استاد جامعه شناسی با تاکید بر ضرورت رعایت اصول بهداشتی در شروع موج سوم این بیماری اضافه نمود: از منظر اجتماعی، اعمال محدودیت های پیشگیرانه در کشور توسط دولت مردان موجب تقویت رعایت پروتکل های بهداشتی توسط شهروندان و لغو این محدودیت ها نظیر بازگشایی مدارس سبب تضعیف رعایت اصول بهداشتی است.

به گفته رئیس انجمن علمی مددکاری اجتماعی ایران، تامین بعضی امکانات برای جامعه همچون تجهیزات آموزش غیرحضوری نیز برای نیازمندان جهت ادامه تحصیلات دانش آموزان لازم است.

اقلیما تاکید نمود: امروزه گاه یک کارگر برای تامین معیشت خانواده ناگزیر به عهده گیری شغل دوم و سوم، آمد وشدهای طولانی با استفاده از حمل ونقل عمومی و... است و هر یک از این اقدامات شیوع این بیماری همه گیر و رعایت پروتکل های بهداشتی را کاهش می دهد. بنابراین کنترل تورم و کاهش فقر مالی در هر یک از جوامع را نیز باید از مهمترین عوامل تقویت رعایت اصول بهدشتی تلقی کرد.

وی همچنین در مورد آموخته های جامعه از بحران کرونا گفت: یکی از مهمترین آموخته های این بیماری برای جامعه تکیه بر توان فردی بود. هر شخص به منظور حفظ و مراقبت از سلامتی باید اصول پزشکی و بهداشتی را رعایت و شخصا مراقبت سلامت خود باشد.

منبع: ایرنا
انتشار: 15 آبان 1399 بروزرسانی: 15 آبان 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1611

به "خبرنگاران مردم از تصمیم ضد کرونایی دولت تبعیت نمایند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران مردم از تصمیم ضد کرونایی دولت تبعیت نمایند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید