خبرنگاران محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می گردد

به گزارش سبزوار امروز، مسکو - خبرنگاران - شهردار مسکو از برنامه حذف محدودیت های اعمال شده در مسکو به دلیل شیوع کرونا در این شهر از اول ژوئن (روز دوشنبه هفته آینده) اطلاع داد.

خبرنگاران محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می گردد

به گزارش شبکه تلویزیونی روسیه24، سرگئی سابیانین شهردار مسکو که معاون ستاد مقابله با کرونا در دولت روسیه است، روز چهارشنبه در گفت وگو با ولادیمیر پوتین رئیس جمهوری روسیه در فرمت کنفرانس ویدئویی گفت: محدودیت ها در مسکو که بخاطر شیوع کرونا وضع شده است، از اول ماه ژوئن بتدریج لغو خواهد شد.

وی اضافه کرد: در زمان حاضر، مهم ترین کار این است که به ساکنان مسکو اجازه خروج از خانه داد تا در محیط پیرامون خانه و در بستان ها و میادین شهر گردش نمایند، هر چند که دریافت این تصمیم برای مدیریت شهر آسان نیست.

شهردار مسکو در خصوص لغو محدودیت ها گفت: ما پیشنهاد می کنیم که این اقدام به صورت آزمایشی انجام گیرد و به صورتی باشد که مردم شهر بتوانند از خانه های خود خارج شده و در سطح شهر گردش نمایند.

وی در همین حال از ساکنان مسکو خواست تا همه با هم از خانه خارج نشوند.

سابیانین گفت که بخشی از تخت های بیمارستانی را نیز که برای بیماران کرونایی اختصاص یافته بود می توان به حالت عادی بازگرداند.

به گفته وی، فروشگاه ها و مراکز عرضه کالاهای غیرخوراکی و نیز مراکز خدمات عمومی در مسکو بازگشایی می گردد و این فقط شامل مراکزی خواهد شد که فروشندگان و عرضه نمایندگان خدمات، تماس مدت دار با مشتریان ندارند.

سابیانین این را نیز گفت که پایتخت روسیه به طور کامل برای تمرین رژه ویژه جشن پیروزی و برگزاری این رژه آمادگی دارد.

رئیس جمهوری روسیه نیز در گفت وگو با سابیانین گفت که شرایط بیماری کرونا در مسکو مانند شهرهای دیگر روسیه تثبیت شده است.

پوتین گفت: شمار افرادی که در مسکو به کرونا مبتلا شده اند نسبت به زمان اوج شیوع بیماری در اوایل ماه می به نصف کاهش یافته است.

وی به سابیانین گفت که گروههایی از پزشکان و کادر درمانی مسکو را برای یاری به مناطقی که برای مبارزه با کرونا دچار کمبود کادر درمانی هستند، اعزام کند.

لازم به ذکر است مسکو از روز 30 ماه مارس تعطیل بوده و 10 روز پیش مراکز صنعتی و مالی این شهر دوباره گشایش یافت.

تردد مردم در سطح شهر نیز با مجوزهای ویژه امکانپذیر است و هر کس که این مجوزها را برای خود و خودرو خود نگیرد 4 هزار روبل (حدود 70 دلار) جریمه می گردد.

در زمان حاضر روسیه پس از آمریکا و برزیل، از نظر شمار افراد مبتلا به کرونا درجایگاه سوم دنیا قرار گرفته است و تا به امروز 370 هزار و 680 نفر در این کشور به ویروس کرونا مبتلا شده اند که 142 هزار و 208 نفر بهبود یافته و 3 هزار و 968 نفر نیز بر اثر ابتلا به این ویروس جان خود را از دست داده اند.

منبع: ایرنا
انتشار: 11 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1417

به "خبرنگاران محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می گردد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران محدودیت تردد کرونایی در پایتخت روسیه از دوشنبه حذف می گردد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید