خبرنگاران ظریف: سفر به مسکو دستاورد خوبی داشت

به گزارش سبزوار امروز، مسکو - خبرنگاران - محمدجواد ظریف وزیر امور خارجه جمهوری اسلامی ایران در خاتمه سفر خود به مسکو گفت: مجموعا این سفر از جهت همکاریهای دو جانبه و چند جانبه منطقه ای بویژه در حوزه قفقاز دستاوردهای خوبی داشت.

خبرنگاران ظریف: سفر به مسکو دستاورد خوبی داشت

همراه دور زمین باشید و با تور روسیه از کاخ کرملین دیدن کنید و در شهرهای زیبای مسکو و سوچی گشتی بزنید و خاطرات زیبایی برای خود رقم بزنید.

به گزارش روز سه شنبه خبرنگاران ظریف در گفت و گو با رسانه ها در باره امضا توافق امنیت سایبری بین دو کشور افرود: همکاران من و لاوروف در وزارت خارجه بیش از یک سال در خصوص همکاری های بین المللی درمورد حوزه امنیت سایبری تبادل نظر نموده بودند.

وی گفت: ما توانستیم با همکاری مجموعه ای از همه دستگاه های ذیربط از داخل دولت و خارج از دولت در ایران و همچنین وزارت ارتباطات این سند را امروز امضاء کنیم.

وی اضافه نمود: همین طور سند همکاری های فرهنگی بین ایران و روسیه مراحل نهایی اش را طی نموده و به مرحله امضاء رسیده است که به یکی دیگر از حوزه های کاری بین ایران و روسیه تبدیل خواهد شد.

.

او گفت: در خصوص واکسن گفت و گوهای خوبی به همت وزارت بهداشت و سفارت ما در مسکو اجرا شده و امیدواریم بتوانیم در زمینه خرید واکسن و فراوری مشترک واکسن هر چه سریعتر به نتیجه برسیم .

وی گفت: امروز گفت وگوهای ما طولانی تر از معمول بود بخاطر اینکه ما همه مسائل را مورد آنالیز قرار دادیم و این سفر منطقه ای من به حوزه قفقاز بود .

ظریف گفت: ما بحث تحولات بین المللی و ضرورت همکاری بین ایران و روسیه در چارچوب 4+1 برای بازگرداندن امریکا به اجرای برجام و همین طور مسائل منطقه ای را بحث کردیم.

وزیر خارجه ایران توضیح داد: بحث دوجانبه در حوزه های مختلف پیگیری شد و کارهای خوبی که دو کشور دارند انجام می دهند را مورد بحث مشترک قرار دادیم.

محمدﺟﻮاد ظﺮﯾﻒ، وزﯾﺮ ﺧﺎرﺟﻪ جمهوری اسلامی ایران، در ادامه سفر منطقه ای خود، با هدف رایزنی های دوجانبه و منطقه ای با مقامات روس بعد از سفر به باکو. امروز سه شنبه وارد مسکو شده بود شامگاه سه شنبه هفتم بهمن مسکو را به مقصد ایروان ترک کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 28 اسفند 1399 بروزرسانی: 28 اسفند 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1878

به "خبرنگاران ظریف: سفر به مسکو دستاورد خوبی داشت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران ظریف: سفر به مسکو دستاورد خوبی داشت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید