خبرنگاران شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم تاکید کردند

به گزارش سبزوار امروز، بغداد - خبرنگاران - دریابان علی شمخانی دبیرشورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران در ملاقات یکشنبه شب خود با برهم صالح رئیس جمهوری عراق بر لزوم همکاری، هماهنگی و اقدام مشترک دو کشور علیه تروریسم تاکید نمود.

خبرنگاران شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم تاکید کردند

در این ملاقات دو طرف درباره اهمیت تقویت روابط دو جانبه و توسعه راه های همکاری در زمینه های مختلف برای خدمت به منافع دو ملت دوست و همسایه گفت و گو کردند.

دفتر رسانه ای رئیس جمهوری عراق در بیانیه ای در این باره نوشت که در این ملاقات بر لزوم هماهنگی و اقدام مشترک در زمینه مبارزه با تروریسم و افراط گرایی و حمایت از کوشش های عراق برای حفظ حاکمیت و امنیت این کشور تاکید شد.

در ادامه دبیر شورای عالی امنیت جمهوری اسلامی ایران و رئیس جمهوری عراق در زمینه روابط تاریخی و پیوندهای مشترک بین ایران و عراق در حوزه های مختلف بحث و گفت و گو کردند.

در این ملاقات رئیس جمهوری عراق تأکید کرد که باید کوشش ها و همکاری های دو کشور برای محدود کردن شیوع ویروس کرونا به منظور حفظ سلامت و ایمنی شهروندان دنبال گردد.

دریابان شمخانی نیز بر مواضع حمایتی جمهوری اسلامی ایران در قبال عراق و تمایل به تقویت روابط و همکاری های دو کشور در تمام زمینه ها تاکید نمود.

بر اساس این بیانیه در این نشست، آخرین تحولات منطقه ای و بین المللی مورد بحث نهاده شد و لزوم اتخاذ گفت و گوی سازنده برای خاتمه دادن به بحران ها با هدف کاهش تنش و استقرار و برقراری امنیت و صلح در منطقه و دنیا مورد تاکید دو طرف نهاده شد.

شایان ذکر است که دریابان شمخانی شنبه شب برای ملاقات و گفت و گو با مقام ها و شخصیت های سیاسی عراق وارد بغداد شد.

وی در مدت حضور دو روزه در پایتخت عراق با رئیس جمهوری، نخست وزیر، رئیس مجلس، مشاور امنیت ملی، شخصیت های حزبی، وزیر بهداشت و محیط زیست و رئیس سازمان اطلاعات این کشور ملاقات و گفت و گو کرد.

منبع: ایرنا
انتشار: 7 اردیبهشت 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1216

به "خبرنگاران شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم تاکید کردند" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "خبرنگاران شمخانی و صالح بر لزوم همکاری ایران و عراق علیه تروریسم تاکید کردند"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید