حمله جنگنده های حفتر به دو فرودگاه در غرب لیبی

به گزارش سبزوار امروز، جنگنده های وابسته به نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی تحت فرماندهی ژنرال خلیفه حفتر دانشگاه علوم هوایی شهر مصراته و فرودگاه بین المللی معیتیقه در حومه طرابلس را هدف حملات خود قرار دادند.

حمله جنگنده های حفتر به دو فرودگاه در غرب لیبی

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های لیبی، جنگنده های وابسته به نیروهای ژنرال خلیفه حفتر دانشگاه علوم هوایی در شهر مصراته واقع در شمال غربی لیبی را هدف حملات خود قرار دادند که در اثر آن خسارت هایی به نیروهای وابسته به دولت وفاق ملی (مورد تائید سازمان ملل) وارد شد.

ستاد تبلیغات جنگ نیروهای موسوم به ارتش ملی لیبی به فرماندهی ژنرال حفتر در صحفه خود در شبکه اجتماعی فسبوک نوشت: نیروی هوایی ارتش ملی بخش هایی از فرودگاه معیتیقه حومه واقع در حومه طرابلس را بمباران کرد که نیروهای دولت وفاق ملی از آنجا به عنوان پایگاه پهپادی استفاده می کردند.

چندی قبل بازرسان سازمان ملل از فرودگاه بین المللی معیتیقه بازدید و گفتند: این فرودگاه فاقد هرگونه تجهیزات و تاسیسات نظامی است.

نماینده دبیرکل سازمان ملل در امور لببی گفت: فرودگاه معیتیقه تنها فرودگاهی است که شهروندان لیبیایی می توانند از آن استفاده نمایند. بیماران و مجروحان جنگی از همین فرودگاه به خارج اعزام می شوند و یاری های بشردوستانه سازمان ملل در همین فرودگاه تخلیه می گردد.

بر اساس قوانین و مقررات بین المللی حمله به اماکن غیرنظامی مثل بیمارستان ها و فرودگاه ها جرم است و عاملان آن به عنوان جنایتکاران جنگی شناخته می شوند و آنان را می توان در محاکم بین المللی مجازات کرد.

در همین حال، شبکه بهداشت ملی طرابلس گفت: صبح امروز مرکز هدایت و رانندگی این شهر هدف شلیک چند فروند خمپاره نهاده شد که در اثر آن یک نفر مجروح شد و خسارت هایی به ساختمان های اطراف وارد شد.

منبع: خبرگزاری تسنیم
انتشار: 16 آبان 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 822

به "حمله جنگنده های حفتر به دو فرودگاه در غرب لیبی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمله جنگنده های حفتر به دو فرودگاه در غرب لیبی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید