حمایت اعضای جامعه تشیع و تیجانیه گینه از ایران در برابر تحریم های آمریکا

به گزارش سبزوار امروز، بیش از 30 تن از نمایندگان و روسای مراکز اسلامی جامعه تشیع و تیجانیه جمهوری گینه، ضمن حضور در رزیدانس سفارت ایران در کوناکری، با ارائه بیانیه رسمی در حمایت از ایران در برابر اقدامات خصمانه و غیرقانونی آمریکا، مواضع خود را در این ارتباط اعلام کردند.

حمایت اعضای جامعه تشیع و تیجانیه گینه از ایران در برابر تحریم های آمریکا

به گزارش خبرنگاران، آن ها در این بیانیه پنج بندی با محکومیت اقدامات ظالمانه، غیرقانونی و غیر اصولی آمریکا در خروج از توافق بین المللی برجام، بر اقدامات بخردانه، قانونمند و مشروع ایران در برابر تحرکات آمریکا، ارج نهادند. آن ها همچنین با تشکر از جمهوری اسلامی ایران در حمایت از مسلمانان و مستضعفان دنیا، بر ضرورت یکپارچگی دنیا اسلام که همیشه ایران محور اساسی این وحدت بوده، تاکید نمودند.

در این دیدار، وحید کیانی، سفیر جمهوری اسلامی ایران در گینه نیز با تشکر از حضور نمایندگان، مدرسین حوزه های دینی، روسای مراکز تسنن و تشیع در سفارت جمهوری اسلامی ایران، بر ضرورت تقویت وحدت بین مذاهب اسلامی تاکید نمود.

وی با تشکر از مواضع اصولی دولتمردان گینه در مورد ایران و حمایت آن ها از برجام، در خصوص این توافق بین المللی و توانمندی های جمهوری اسلامی ایران که در زمان تحریم، توسط جوانان ایرانی دست یافتنی گردیده است، اعلام نمود: عامل این پیشرفت و توانمندی از سوی جوانان ایرانی، خودباوری دینی، توجه به فرهنگ هفت هزار ساله و همچنین باورهای بومی است.

در این نشست، رهبر جامعه تشیع و صوفیه گینه به همراه مسئولان عالی رتبه آن، حضور داشتند.

منبع: خبرگزاری ایسنا
انتشار: 3 آبان 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 134

به "حمایت اعضای جامعه تشیع و تیجانیه گینه از ایران در برابر تحریم های آمریکا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "حمایت اعضای جامعه تشیع و تیجانیه گینه از ایران در برابر تحریم های آمریکا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید