جیمز جفری به بایدن درباره سوریه و ترکیه چه توصیه کرد؟

به گزارش سبزوار امروز، نماینده ویژه آمریکا در سوریه که مأموریتش به سرانجام رسیده، به رئیس جمهور منتخب آمریکا توصیه کرد سیاست های دونالد ترامپ را درباره سوریه و ترکیه در پیش گیرد.

جیمز جفری به بایدن درباره سوریه و ترکیه چه توصیه کرد؟

جیمز جفری، نماینده ویژه آمریکا در امور سوریه به سایت Defense One متخصص تحلیل های دفاعی گفت: تصمیم دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا در سال 2019 درباره خارج کردن سربازان آمریکایی از سوریه برای همگان غافلگیرکننده بود اما بعدا قانع شد که 200 نظامی به دلایل مختلف در سوریه بمانند.

وی از سیاست های دونالد ترامپ، رئیس جمهور سابق آمریکا درباره سوریه دفاع کرد و گفت: تعداد واقعی سربازانمان در سوریه را به شکل دقیق اعلام نکردیم.

وی دلیل این مسئله را ضرورت های امنیتی دانست.

جفری درباره اینکه آمریکا از حزب کارگران کردستان ترکیه(پ.ک.ک) در سوریه حمایت می نماید، گفت: آمریکا به خاطر ترکیه از کردها در سوریه دست کشید. ما به یگان های مدافع خلق کرد ضمانت دادیم که به آن ها علیه هرگونه حملات احتمالی نظام بشار اسد، مزدوران روس و داعش یاری کنیم. هیچ کسی در واشنگتن ضمانت نظامی به کردها در سوریه علیه ترکیه نداد. به رغم اینکه دولت دونالد ترامپ نتوانست مسائل مزمن در خاورمیانه را حل نماید اما دستکم توازنی میان طرف ها برقرار کرد. این مسئله از بدترین سناریوها بهتر است.

وی از جو بایدن، رئیس جمهور منتخب آمریکا خواست سیاست های ترامپ را درباره سوریه و ترکیه در پیش بگیرد.،ایسنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 23 آذر 1399 بروزرسانی: 23 آذر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1692

به "جیمز جفری به بایدن درباره سوریه و ترکیه چه توصیه کرد؟" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جیمز جفری به بایدن درباره سوریه و ترکیه چه توصیه کرد؟"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید