جنایت هولناک اسپایکر، لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران به نقل از اخبار العراق، حشد شعبی عراق امروز شنبه خواهان اعدام مجرمان جنایت اسپایکر شد.

جنایت هولناک اسپایکر، لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت

مشخص الکاظمی از فرماندهان حشد شعبی عراق در سخنانی به مناسبت سالروز این جنایت هولناک، گفت: رئیس جمهور عراق باید احکام صادره علیه جنایتکاران را اجرایی کند. وزارت کشور عراق هم باید به تعقیب جنایتکاران فراری بپردازد.

وی اضافه نمود: شماری از عاملان این جنایت بازداشت شده اند اما جنایتکاران دیگر این جنایت هولناک فراری هستند که ما از وزارت کشور می خواهیم که این جنایتکاران فراری را دستگیر کند.

صباح العکیلی کارشناس امور امنیتی عراق هم گفت: جنایت اسپایکر لکه ننگی بر دامان کسانی که به داعش و بعثی ها یاری کردند. چرا دولت قاتلان و مجرمان این جنایت را اعدام نمی کند؟

وی اضافه نمود: هنوز شماری از جنایتکارانی که این جنایت را رقم زدند، آزادانه می چرخند و دستگیر نشده اند. احیای داعش از سوی آمریکاییها در راستای هدف قرار دادن عراق است و این با بازگردانیدن خانواده های داعشی به موصل انجام می گردد.

امروز شنبه 12 ژوئن سالروز قربانی شدن بیش از 2000 جوان عراقی است؛ در جنایتی که به دست داعش رقم خورد و به جنایت اسپایکر معروف است. جنایت اسپایکر پس از یورش داعش به استان نینوا در ژوئن سال 2014 رقم خورد.

در چنین روزی بیش از 2000 نظامی عراقی به دست داعش قتل و عام شدند. آنها در پایگاه هوایی اسپایکر در استان صلاح الدین خدمت می کردند. کشتار اسپایکر ارمغان روزهای نخست داعش برای مردم عراق بود.

به نظر می رسد، قتل عام اسپایکر و کشتار وحشیانه جوانان بی دفاع عراقی یکی از زخم های عمیق سال های اخیر بر پیکر ملت عراق است که گروههای تکفیری و تروریستی و حامیان منطقه ای و بین المللی آنها به ارمغان آوردند، زخمی هایی که به نظر می رسد تا سالیان سال نه تنها فراموش نخواهد شد بلکه همچنان تازه خواهند ماند.

گستردگی ابعاد این جنایت به حدی بود که آن موقع همه گمان می کردند این فاجعه در تاریخ بشر ثبت گردد؛ اما این قتل عام و نسل کشی خیلی زود فراموش شد.

اسپایکر نام پایگاهی در شمال عراق است که در اختیار نیروی هوایی ارتش عراق قرار گرفته است و از آن به عنوان دانشگاه علوم و فنون هوایی استفاده و جوانان این کشور در این دانشگاه افسری ضمن آموختن فنون پرواز و دیگر علوم و فنون هوا و فضا به استخدام نیروی هوایی عراق در می آیند.

جنایت اسپایکر جنایت عصر ضد بشریت است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 8 تیر 1400 بروزرسانی: 8 تیر 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2053

به "جنایت هولناک اسپایکر، لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جنایت هولناک اسپایکر، لزوم سپرده شدن قاتلان به چنگال عدالت"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید