جدیدترین ابزار مقابله با کرونا،لامپ های تولید کننده اشعه ماوراءبنفش

به گزارش سبزوار امروز، محققان به تازگی اعلام کرده اند، از آنجایی که اشعه ماورابنفش قادر به از بین بردن ویروس می باشد، ممکن است در شرایط کنونی همه گیری کرونا، استفاده از لامپ های قابل حمل تولیدکننده این اشعه به وسایلی ضروری مانند تلفن همراه برای انسان بدل شود.

جدیدترین ابزار مقابله با کرونا،لامپ های تولید کننده اشعه ماوراءبنفش

پایگاه خبری ستادی فایند (studufind) امروز (چهارشنبه) در مطلبی نوشت: محققان می گویند که استفاده از دستگاه های قابل حل تولیدکننده نور ماورا بنفش (لامپ ها) که قادر به از بین بردن ویروس کرونا هستند، ممکن است به زودی به اندازه تلفن، کلیدها و کیف پول معمول شود؛ این ابزارها قادر هستند اشعه ماورابنفش را با شدت بالا ساطع و به سرعت مناطق هدف را ضد عفونی کنند.

در این گزارش آمده است: در واقع دو روش اصلی برای تمیز کردن و از میان بردن باکتری ها و ویروس ها از سطح تعیین وجود دارد: روش نخست استفاده از مواد شیمیایی و روش دیگر قرار دریافت در معرض اشعه ماورا بنفش (UV) است. تابش اشعه ماورا بنفش بین 200 تا 300 نانومتر می تواند به طور موثری ویروس ها را از بین ببرد و از بازگشت دوباره ویروس ها به سطوح تمیزشده جلوگیری کند، بدیهی است دستگاه هایی که اشعه ماورا بنفش ساطع می کنند به دلیل گسترش ویروس کرونا این روزها به کار می آیند، ضمن آنکه نباید فراموش شود این دستگاه ها نیاز به یک لامپ بزرگ تخلیه گاز حاوی جیوه دارند که بسیار گران قیمت و با عمر کوتاه است.

با این حال، محققان بر این باورند که به زودی می توان دیودهای ساطع کننده اشعه ماورا بنفش بسیار پیشرفته تری را تولید کرد. (دیود، قطعه ای الکترونیکی که دو سر دارد و جریان الکتریکی را در یک جهت از خود عبور می دهد و در جهت دیگر، در مقابل گذر جریان مقاومت بسیار بالایی از خود نشان می دهد.)

محققان تاکید دارند که از دستگاه های تولید کننده اشعه ماورا بنفش، علاوه بر استفاده شخصی، می توان برای ضد عفونی کردن مناطق بزرگ عمومی مانند پارک ها، تئاترها، اتوبوس ها و متروها نیز بهره برد. ،ایرنا

آخرین اخبار مربوط به کرونا در ایران و جهان رااینجا بخوانید

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 14 مرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1421

به "جدیدترین ابزار مقابله با کرونا،لامپ های تولید کننده اشعه ماوراءبنفش" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "جدیدترین ابزار مقابله با کرونا،لامپ های تولید کننده اشعه ماوراءبنفش"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید