توافق وام دهندگان بین المللی برای اعطای بسته نجات اقتصادی به یونان

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: یونان پایان توانست با وام دهندگان بین المللی بر سر دریافت بخش دیگری از بسته نجات مالی و مالی به توافق برسد.

توافق وام دهندگان بین المللی برای اعطای بسته نجات اقتصادی به یونان

سفر با تور یونان ارزان را از دست ندهید و از نزدیک با سرزمین اسطوره های باستانی آشنا شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از پرس تی وی، مقام های یونانی و نمایندگان کمیسیون اروپا، صندوق بین المللی پول و بانک مرکزی اروپا سرانجام پس از ماه ها مذاکره و رایزنی توانستند به توافق نهایی برای اعطای بخش دیگری از یاری مالی به آتن دست پیدا نمایند.

بر اساس این گزارش وام دهندگان بین المللی قصد دارند تا پس از 7 ماه مذاکره ماراتن گونه 10، 1 میلیارد یورو یاری مالی معادل 14 میلیارد دلار در اختیار دولت یونان قرار دهند.

آنتونیو ساماراس نخست وزیر یونان تاکید نمود، مذاکرات طولانی سرانجام با موفقیت به سرانجام رسید و دولت برای انجام ماموریت خود برای اجرای اصلاحات مالی و مالی مصمم است تا کشور را از بحران خارج کند.

ساماراس اضافه نمود، این توافق شامل اجرای هیچ گونه اقدامات ریاضتی جدیدی نیست. 500 میلیون یورو از این وام جدید بین یک میلیون نفر از افراد فقیر و کم درآمد جامعه یونان توزیع خواهد شد. مذاکرات دو طرف از سپتامبر 2013 میلادی به بن بست رسیده بود.

وام دهندگان بین المللی نخستین بار در سال 2010 میلادی با اعطای بسته نجات مالی به ارزش 110 میلیارد یورو به یونان موافقت کردند. در حالی که اعطای این بسته نجات مالی نتوانست یونان را به ثبات مالی و مالی بازگرداند وام دهندگان بین المللی در سال 2012 میلادی تصمیم گرفتند تا دومین بسته نجات مالی به ارزش 130 میلیارد یورو را در اختیار آتن قرار دهند. .

یونان در شش سال اخیر با رکود مالی روبرو بوده و ارزش تولیدات مالی این کشور بیش از 20 درصد کاهش یافته است. یونان با بیکاری 27 درصدی بالاترین نرخ بیکاری را در بین کشورهای عضو یورو در اختیار دارد.

منبع: تسنیم
انتشار: 22 شهریور 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 643

به "توافق وام دهندگان بین المللی برای اعطای بسته نجات اقتصادی به یونان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "توافق وام دهندگان بین المللی برای اعطای بسته نجات اقتصادی به یونان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید