کوشش کانادا برای تصویب دوباره قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل

به گزارش سبزوار امروز، دولت فعلی کانادا همانند دولت های قبلی این کشور میخواهد رهبری کوشش سازمان ملل را در پاییز سال جاری بر عهده بگیرد و از وضعیت حقوق بشر در جمهوری اسلامی ایران انتقاد کند.

کوشش کانادا برای تصویب دوباره قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل

از سفر با تور کانادا لذت ببرید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رسانه های خبری کانادا، دولت جاستین ترودو نخست وزیر کانادا میخواهد مانند دولت های قبلی، کوشش زیادی را به وسیله سازمان ملل انجام دهد تا از وضعیت حقوق بشر در ایران انتقاد کند و وضعیت حقوق بشر در این کشور را زیر سؤال ببرد.

این برای چهاردهمین سال متوالی خواهد بود که کانادا رهبری کوشش هایی را بر عهده دارد تا به وسیله مجمع عمومی سازمان ملل، وضعیت حقوق بشر در ایران را در زمره کره شمالی و سوریه قرار دهد.

دانیل ژان وزیر خارجه سابق کانادا در یادداشتی در ماه ژانویه برای استان دیون وزیر خارجه جدید این کشور نوشت: این قطعنامه ها همواره بحث برانگیز و جنجالی بوده است.

حمله دیپلماتیک کانادا علیه ایران می تواند کاملاً مزورانه باشد. املا، کانادا سعی می نماید تا یک شهروند ایرانی کانادایی را از زندانی در تهران آزاد کند. هما هود فر 65 ساله استاد دانشگاه کنکوردیا در مونترآل اوایل ژوئن به زندان افتاد. وی از زمان بازداشت خانواده و وکیل خود را ملاقات ننموده است.

دوم آنکه، دولت ترودو قول داده است تا روابط دیپلماتیک با ایران را از سربگیرد، روابطی که در سال 2012 میلادی توسط دولت استفان هارپر قطع شد. مذاکرات اولیه با ایران در حال حاضر در جریان است.

پاییز گذشته، ایران دولت کانادا را به گسترش ایران هراسی متهم نموده است. ایران که ظاهراً انتظار لحن ملایم تری را از دولت ترودو داشته است، از این موضع دولت کانادا ناامید شده است.

شانتال گاگنون سخنگوی وزارت خارجه کانادا تأکید کرد: زمانی که قطعنامه نهایی گردد، متن آن تازه ترین تحولات در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران را منعکس خواهد نمود.

سال گذشته، قطعنامه ضدایرانی کانادا با 76 رأی موافق، 35 رأی مخالف و 68 رأی ممتنع به تصویب رسید.

منبع: تسنیم
انتشار: 7 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 688

به "کوشش کانادا برای تصویب دوباره قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "کوشش کانادا برای تصویب دوباره قطعنامه ضدایرانی در سازمان ملل"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید