تاریکخانه سازمان لیگ وفرار از شفاف سازی، شائبه نفع اقتصادی افراد خاص

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، سازمان لیگ فوتبال ایران که از برگزاری منظم و حرفه ای مسابقات هم عاجز است و بعد از بیست و یک دوره هنوز نتوانسته به ثبات لازم در برنامه ریزی برسد، چند سالی است تبلیغات محیطی را در اختیار خود گرفته تا از این طریق بتواند برای فوتبال درآمدزایی کند اما هر چه می گذرد بر ابهامات این اقدام سازمان اضافه می گردد.

تاریکخانه سازمان لیگ وفرار از شفاف سازی، شائبه نفع اقتصادی افراد خاص

چند ماه مانده به آغاز بیست و یکمین دوره رقابتهای لیگ برتر اطلاعیه ای از سوی سازمان لیگ منتشر شد که طی آن از شرکت ها و نهادهای متقاضی خواسته شده بود برای در اختیار گرفتن تبلیغات محیطی فوتبال اقدام نمایند اما پس از سپری شدن زمانی که برای تحویل پاکت ها در نظر گرفته شده بود هیچ شرکتی حاضر نشد در این مزایده شرکت کند چرا که سازمان لیگ رقم بالایی را به عنوان کف قرارداد اعلام نموده بود.

هر چند این رقم هم از سوی سازمان لیگ به طور رسمی شفاف سازی نشد و مثل سایر موارد در تاریکخانه این سازمان باقی ماند اما خبرنگاران کسب اطلاع کرد که این رقم حدود 170 میلیارد تومان بوده است که با وجود پا پیش گذاشتن دو شرکت برای گرفتن پاکت ثبت نام، در نهایت به خاطر همین رقم بالا این دو شرکت هم حاضر نشدند در مزایده شرکت نمایند.

در این مورد گفته می گردد که این رقم هم ترفندی از سوی مسئولان سازمان لیگ بوده تا شرکت ها و متقاضیان را از حضور در مزایده فراری دهند و در نهایت کار بازهم در دست بعضی افراد خاص باشند تا هر طور که خواستند قرارداد ببندند و هر طور که خواستند با شرکت ها و برندهای مختلف پشت صحنه مراودات خاص خود را داشته باشند.

زمانی که عقد قراردادها و گرفتن اسپانسرها در اختیار یک شخص خاص باشد و او مسئول این کار باشد طبیعی است که امکان هر گونه لابی و زد و بند وجود دارد و رقم هایی که در قرارداد وارد می گردد با رقم هایی که رد و بدل می گردد متفاوت خواهد بود. شاید به همین دلیل است که بعضی افراد تمایل نداشتند شرکتی در مزایده شرکت کند تا کار همچنان در اختیار خودشان باشد.

این اتفاق در شرایطی دوباره تکرار شده است که سازمان لیگ نسبت به دوره های گذشته هیچ شفاف سازی نکرد که چقدر از محل تبلیغات محیطی عایدی داشته و چقدر آن سهم باشگاه ها شده و چقدر به سایر بخش ها رسیده است.

طبیعی است که وقتی شفاف سازی لازم در این مورد صورت نگیرد و نهادهای نظارتی هم به این ماجرا ورود ننمایند، بعضی اشخاص خاص که در این ماجرا دخیل هستند به خود اجازه می دهد هر طور که می خواهند قراردادها را ببندند و با شرکت ها و برندها توافقات دیگری هم داشته باشند!

سازمان بازرسی که در سالهای اخیر نفوذ و ورود خوبی به فدراسیون های ورزشی داشته و بر قراردادهای اقتصادی آنها نظارت داشته است چرا به قراردادهای منعقد شده در سازمان لیگ ورود نمی کند و پشت پرده این توافق ها را آنالیز نمی کند تا تعیین گردد چه کسانی از این وضعی نفع می برند و ثمره توافق پشت پرده چه مسائلی است.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 24 آبان 1400 بروزرسانی: 24 آبان 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 2233

به "تاریکخانه سازمان لیگ وفرار از شفاف سازی، شائبه نفع اقتصادی افراد خاص" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تاریکخانه سازمان لیگ وفرار از شفاف سازی، شائبه نفع اقتصادی افراد خاص"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید