تائید دستورالعمل بهداشتی ایران توسط فدراسیون جهانی ووشو

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران و به نقل از روابط عمومی فدراسیون ووشو، امیرعباس لشگری رئیس کمیته پزشکی فدراسیون و رئیس کمیته پزشکی فدراسیون جهانی ووشو درباره ابلاغ دستورالعمل مربوط به کرونا از سوی فدراسیون جهانی به فدراسیون های عضو، گفت: در داخل کشور برای برگزاری مسابقات احتیاج به یک پروتکل داشتیم. بر همین اساس یک پروتکل را با همکاری و مشورت با امیر صدیقی، رئیس فدراسیون تهیه کردیم و به فدراسیون پزشکی ورزشی و ستاد مقابله با کرونا در ورزش ارائه دادیم.

تائید دستورالعمل بهداشتی ایران توسط فدراسیون جهانی ووشو

وی ادامه داد: متوجه این موضوع شدیم که این دستورالعمل می تواند یک وجهه بین المللی داشته باشد، چون تمام ضوابط در آن برای برگزاری رویدادهای مختلف ووشو دیده شده است. به همین دلیل آن را به فدراسیون جهانی ارائه دادیم و گفتیم که این پروتکل می تواند در راستا برگزاری مسابقات ووشو راه گشا باشد تا سلامت همه ورزشکاران و مربیان حفظ گردد.

رئیس کمیته پزشکی فدراسیون بیان کرد: فدراسیون ووشوی جمهوری اسلامی ایران در ارائه این دستورالعمل در جهان پیشگام شد. خوشبختانه مسئولان مروبطه هم از این موضوع استقبال کرد. این دستورالعمل توسط دبیرکل IWUF آنالیز و به کمیته پزشکی که من ریاستش را بر عهده دارم، ارجاع داد شد که در این کمیته با مشورت سایر اعضا تغییراتی در آن صورت گرفت و انتها مورد تأیید فدراسیون جهانی نهاده شد و به همه فدراسیون های عضو نیز ابلاغ شد.

لشگری گفت: این افتخاری برای کشورمان است که توانستیم دستورالعمل مرتبط با برگزاری مسابقات در دوران کرونا را پیشنهاد بدهیم و به عنوان یک فدراسیون پیشگام که به دنبال حفظ سلامتی ورزشکاران در جهان است، این کار را انجام دادیم. دستورالعمل فوق الذکر از این پس در همه مسابقات و در هر نقطه ای از جهان لازم الاجرا خواهد بود.

وی در انتها گفت: به دنبال آن بودیم که مسابقات دوباره برگزار و البته سلامتی ورزشکاران و عوامل اجرایی حفظ گردد تا بتوانیم همچون فوتبال شاهد برگزاری رویدادهای مختلف باشیم. خدا را شکر می کنم که در این موضع پیشگام بودیم و اقدام مثبتی در این راستا انجام دادیم.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 9 دی 1399 بروزرسانی: 9 دی 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1726

به "تائید دستورالعمل بهداشتی ایران توسط فدراسیون جهانی ووشو" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "تائید دستورالعمل بهداشتی ایران توسط فدراسیون جهانی ووشو"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید