برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به میراث فرهنگی و گردشگری دارد

به گزارش سبزوار امروز، به گزارش خبرنگاران، مرتضی شکوهی در حاشیه آیین اختتامیه دهمین جشنواره ملی آَش ایرانی و نخستین جشنواره بین المللی غذای عضو اکو- جاده ابریشم، اضافه نمود: گرچه در برنامه پنجم توسعه توجه لازم به توسعه گردشگری نشده است، اما خوشبختانه اکنون نهادهای حاکمیتی و دستگاه های اجرایی به این باور رسیده اند که صنعت گردشگری می تواند جایگزین صنعت نفت گردد.

برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به میراث فرهنگی و گردشگری دارد

اگر علاقمند به سفر با بهترین هزینه سفر به کانادا هستید با ما همراه شوید، با مجری مستقیم تور کانادا از تورنتو، مونترال و ابشار نیاگارا دیدن کنید و بهترین تجربه سفر را داشته باشید.

وی با اشاره به سیاست های ابلاغی مقام رهبری، اعلام نمود: دو بند از این سیاست ها مربوط به رونق گردشگری است، به گونه ای که تا خاتمه برنامه ششم توسعه باید پنج میلیون گردشگر خارجی کنونی به پنج برابر افزایش یابد.

مدیرکل امور مجلس سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری کشور با بیان اینکه ایران با کمبود زیرساخت های سخت افزاری و نرم افزاری گردشگری روبرو است اضافه کرد: برای افزایش پنج برابری گردشگر خارجی باید زیرساخت ها نیز متناسب با آن افزایش یابند.

شکوهی یادآور شد: دولت سال جاری بعضی موضوعات اعم از آب، محیط زیست، توسعه میادین نفت و گاز و صنایع دستی، میراث فرهنگی و گردشگری را به صورت ویژه مورد توجه قرار داده است و امیدواریم در برنامه ششم توسعه بخش زیادی از این مسائل حل گردد.

وی با تاکید بر لزوم برون سپاری در سازمان میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری، اظهار کرد: دولت باید بعضی امور را به بخش خصوصی واگذار کند و فقط بخش حاکمیتی و نظارتی را خود عهده دار گردد.

این مقام مسئول بر لزوم جذب سرمایه های داخلی، سرمایه های ایرانیان مقیم خارجی و خارجی ها برای توسعه گردشگری تاکید نمود.

به گفته شکوهی، در بخش صنایع دستی نیز برای نخستین مرتبه فراکسیون صنایع دستی شکل گرفته و جلساتی با مسئولان ارشد این حوزه به منظور شناسایی چالش ها و دریافت راه حل برای برطرف آن برگزار شده است.

وی توضیح داد: نمی توان عقب افتادگی اتفاق افتاده را به سرعت برطرف کرد، باید با اقدام کارشناسی مشکل را حل کرد و قطعا بخشی از آن در برنامه ششم توسعه و بخشی دیگر در قوانین مستقل حل می گردد.

شکوهی با بیان اینکه ایران از نظر میراث مادی و معنوی دارای پتانسیل بالایی است، اظهار کرد: نمونه ای از آن ها جشنواره ملی آش ایرانی است که آیین های سنتی اجرا شده در آن نمادی از انسجام و همدلی قومیت های مختلف است.

این مقام مسئول ابراز امیدواری کرد که جشنواره هایی همچون جشنواره ملی آش ایرانی در سراسر کشور موجب رونق گردشگری گردد.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 30 بهمن 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1086

به "برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به میراث فرهنگی و گردشگری دارد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "برنامه ششم توسعه توجه ویژه ای به میراث فرهنگی و گردشگری دارد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید