معاون عمرانی فرماندار سبزوار : برای حذف دلالان از حوزه برداشت و خرید غلات تلاش می کنیم

به گزارش سبزوار امروز، معاون برنامه ریزی و امور عمرانی فرماندار سبزوار گفت: حضور دلالان و دلال بازی از مشکلات پیش روی کشاورزان در زمان برداشت و خرید غلات است که با اتخاذ تصمیماتی برای رفع این مشکلات تلاش می کنیم.

معاون عمرانی فرماندار سبزوار : برای حذف دلالان از حوزه برداشت و خرید غلات تلاش می کنیم

محمد کلاته روز سه شنبه در نشستی که به منظور هماهنگی در خرید تضمینی غلات در محل فرمانداری سبزوار و با حضور ادارات ذیربط برگزار شد ، تاکید کرد: بایستی با برنامه ریزی مناسب گندم به طور مستقیم از کشاورزان به قیمت تضمینی خریداری شده و از ورود دلالان به این حوزه جلوگیری شود، وی همچنین در پرداخت وجه خرید تضمینی غلات از بانک های عامل سبزوار خواست کشاورز را گرفتار بوروکراسی اداری نکرده و علاوه بر این از مبلغ خرید تضمینی محصول بابت بدهی های کشاورزان کسر نشود.

رییس اداره غله سبزوار نیز در این نشست از خرید تضمینی گندم از 15 خردادماه و به قیمت سه هزار و 300 ریال حبر داد .

علی اصغر مناجاتی با بیان اینکه رطوبت تعیین شده برای گندم در سبزوار 12 درصد است افزود: رسیدن رطوبت گندم به استاندارد تعییین شده و همچنین آمادگی نرم افزاری مراکز خرید از دلایل تاخیر در خرید تضمینی گندم در این شهرستان است.

وی خواستار همکاری نهادهای نظارتی این شهرستان برای جلوگیری از حمل گندم های وارداتی به مراکز خرید شد و گفت: افرادی سود جو و شناخته شده اقدام به انبار گندم های وارداتی در برخی از کاروانسراها و مرغدارهای سطح شهرستان به منظور فروش آن به قیمت تضمینی کرده اند .

او با بیان اینکه قیمت گندم وارداتی دو هزار و 200 ریال و کیفیت آن پائین تر از گندم تولید داخل است ، افزود: هدف از خرید تضمینی گندم حمایت از کشاورزان است و بایستی به شدت با سوء استفاده گران در این حوزه برخورد شود.

مناجاتی با بیان اینکه نیروهای آزمایشگاهی این اداره در محل مراکز خرید مستقر شده و پس از نمونه گیری نسبت به تخلیه بار اقدام می کنند ، گفت: در هنگام پیک کاری مراکز خرید ، مراجعات سودجویان موجب کند شدن سرعت تخلیه گندم کشاورزان می شود.

رئیس اداره تعاون روستایی سبزوار هم با اشاره به اینکه پیش بینی خرید جو در سال جاری 30هزار تن و حجم مجموع انبارهای موجود در این شهرستان 18 هزار و 300 تن است ، گفت: در حال حاضر نیاز به حدود 11 هزار تن فضای انبار برای جو خریداری شده داریم.

سید ابراهیم هاشمی اضافه کرد: فضای لازم برای حدود شش هزار تن از کسری انبار در حال تامین است و 11 مرکز خرید در سطح شهرستان برای خرید تضمینی جو پیش بینی شده است.

وی با اشاره به خرید تضمینی جو به قیمت دو هزار و 600 ریال در سال جاری گفت: وجود جو وارداتی در بازار ،خرید جو کشاورزان به قیمت پائین تر توسط برخی افراد سودجو و سپس تحویل آن به مراکز خرید به قیمت تضمینی و وجود مقادیری محصول جو از سال گذشته در انبارها برای تحویل در سال جاری از مشکلات موجود در خرید تضمینی جو در این شهرستان است.

او آغاز خرید جو به قیمت تضمینی در سبزوار را از اوایل خردادماه ذکر کرد و افزود: چند روز تاخیر در تحویل جو برای پیشگیری از مشکلات احتمالی بوده است.

نماینده مدیریت جهاد کشاورزی سبزوار هم در این نشست از تهیه و تحویل لیست جوکاران به اداره تعاون روستایی این شهرستان و همچنین صدور حدود 10 هزار حواله برای جوکاران خبر داد.

رحیمی گفت: این اقدام با توجه به تاکید دولت در حمایت از کشاورزان به عنوان گروه هدف در خرید تضمینی جو و حذف دلالان و واسطه ها انجام گرفته است .

وی خرید جو از کشاورزان را با توجه به سطج زیر کشت واقعی آنان عنوان و اضافه کرد: طبق پیش بینی انجام شده از 14 هزار و 500 هکتار سطح زیر کشت محصول جو در این شهرستان 50 هزار تن محصول برداشت می شود.

واریز مبالغ خرید تضمنیی غلات ظرف 24 ساعت ، عدم کسر این وجوهات بابت بدهی کشاورزان و برخورد با متقلبان و متخلفان در هنگام تحویل غلات در مراکز خرید تضمینی از وعده های مسوولان ذیربط در این نشست بود.

انتشار: 27 اسفند 1391 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 257

به "معاون عمرانی فرماندار سبزوار : برای حذف دلالان از حوزه برداشت و خرید غلات تلاش می کنیم" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "معاون عمرانی فرماندار سبزوار : برای حذف دلالان از حوزه برداشت و خرید غلات تلاش می کنیم"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید