بخش داورزن نیازمند داشتن اردوگاه دانش آموزی

به گزارش سبزوار امروز، بخش داورزن به لحاظ فرهنگی دارای ظرفیت های بالایی است؛ این خطه، مهد پرورش بزرگانی همچون دکتر شریعتی است. قدمت آموزش وپرورش در بخش داورزن به سال های 1337 می رسد هر چند از آن زمان تاکنون در مقاطعی رشد جمعیت در این بخش منفی بوده است ولی این منطقه با داشتن دانش آموزان درس خوان که بیشتر آن ها در مراکز آموزش عالی به تحصیل ادامه می دهند، همچنان در عرصه علم پیشتاز محسوب می شود. با وجود این توانایی ها این بخش از داشتن یک اردوگاه دانش آموزی که بتواند علاوه بر غنی کردن اوقات فراغت محلی مناسب برای تجدید قوای دانش آموزان باشد، بی بهره است.

بخش داورزن نیازمند داشتن اردوگاه دانش آموزی

البته زمینه هایی برای ایجاد یک اردوگاه دانش آموزی در این بخش فراهم شده است که با همکاری مناسب اداره کل آموزش وپرورش و اداره کل نوسازی مدارس می توان به استقرار آن امیدوار بود.

شرکتی که برای مرمت و بهسازی آسفالت محور سبزوار- شاهرود چند سالی است که در محدوده شهر داورزن نسبت به احداث کمپ هایی برای کارگران و کارمندان خود اقدام کرده، با اتمام این پروژه آماده رفتن است.

این کمپ که در حاشیه جاده واقع شده است، فقط 5 کیلومتر از شهر داورزن فاصله دارد و بیش از چند هکتار از اراضی این منطقه را نیز در اختیار دارد. احداث 7 سوله برای اسکان که با امکانات مناسبی مجهز شده، مکان مناسب را برای اردوگاه دانش آموزی ایجاد کرده است.

با توجه به وجود یک سوله بزرگ که ویژه ادوات و ماشین آلات این شرکت است، می توان آن را به سالن ورزشی مناسبی برای غنی کردن اوقات فراغت دانش آموزان تبدیل کرد. وجود یک حلقه چاه آب هم بر ظرفیت این مکان افزوده است.

از فضای سبز این محل نیز در آینده ای نزدیک می توان به عنوان محل مناسبی برای برپایی اردوگاه دانش آموزی استفاده کرد.

مشکل مهمی که اکنون فراروی مسافران این جاده است یکنواختی و نبود محل مناسب برای استراحت مسافران است که با احداث این اردوگاه می توان یک ستاد اسکان دائمی مسافران و زائران ایجاد کرد و با فراهم کردن مکانی مناسب در این جاده به مسافران خدمات رسانی کرد که این امر در کاهش تصادفات جاده ای بسیار تاثیرگذار است.

انتشار: 27 اسفند 1391 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 252

به "بخش داورزن نیازمند داشتن اردوگاه دانش آموزی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "بخش داورزن نیازمند داشتن اردوگاه دانش آموزی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید