ایتالیا در صورت احتیاج نیروهای پاسدار صلح به اوکراین اعزام می نماید

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران: وزیر دفاع ایتالیا تاکید نمود: این کشور حاضر است تا در صورت احتیاج برای برقراری ثبات و آرامش نیروهای پاسدار صلح به اوکراین اعزام کند.

ایتالیا در صورت احتیاج نیروهای پاسدار صلح به اوکراین اعزام می نماید

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران روبرتا پینوتی وزیر دفاع ایتالیا در مصاحبه با روزنامه لا ریپوبلیکا توضیح داد: ما نمی توانیم بیکار بنشینیم و تنها نظاره گر بحران اوکراین باشیم. بی شک نمی توان به تنهایی اقدامی را صورت داد چه به وسیله سازمان ملل، اتحادیه اروپا یا ناتو.

وزیر دفاع ایتالیا در ادامه اضافه کرد: ما حاضر هستیم تا در صورت احتیاج نیروهای پاسدار صلح را به اوکراین اعزام کنیم. تاکنون هیچ کسی این پیشنهاد را مطرح ننموده است ولی ما حاضر هستیم تا برای استقرار نیروهای پاسدار صلح اقدام کنیم. در شرایط کنونی کوشش سیاسی و دیپلماتیک ما این است که به روح توافقنامه ژنو بازگردیم.

اظهارات وزیر دفاع ایتالیا در شرایطی است که در خونین ترین روز درگیری های اوکراین پس از برکناری یانوکویچ در ماه فوریه تاکنون حداقل 46 نفر در شهر اودسا کشته شدند.

بحران اوکراین به تنش بزرگی در روابط روسیه و غرب تبدیل شده و سطح روابط دو طرف را به پایین ترین سطح پس از جنگ سرد کاهش داده است. شروع عملیات ارتش و نیروهای امنیتی اوکراین در شرق و جنوب این کشور با مخالفت و انتقاد شدید روسیه روبرو شده است. در جریان درگیری های خونین اخیر در شرق اوکراین تاکنون ده ها نفر کشته و زخمی شده اند. مسکو این اقدام کی یف را نقض صریح و آشکار توافقنامه ژنو ارزیابی نموده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 24 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 750

به "ایتالیا در صورت احتیاج نیروهای پاسدار صلح به اوکراین اعزام می نماید" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ایتالیا در صورت احتیاج نیروهای پاسدار صلح به اوکراین اعزام می نماید"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید