افزایش وقوع حوادث جاده ای در روز های بارانی

به گزارش سبزوار امروز، رئیس پلیس راه استان ایلام گفت: روز های بارانی و برفی، پرحادثه ترین و خطرناکترین روز ها برای رانندگی هستند.

افزایش وقوع حوادث جاده ای در روز های بارانی

سرهنگ رضا همتی زاده رئیس پلیس راه استان ایلام در گفت و گو با خبرنگار از ,گفت: از آنجا که روز های بارانی و برفی، پرحادثه ترین و خطرناکترین روز ها برای رانندگی هستند و حوادث جاده ای در این روز ها افزایش پیدا می نماید، رانندگان باید مقررات هدایت و رانندگی را به صورت ویژه در این روز ها رعایت نمایند.

او اظهار کرد: رانندگان قبل از آغاز رانندگی در هوای بارانی از سلامت کامل و تجهیزات وسیله نظیر عملکرد چراغ های جلو و عقب، لاستیک ها و برف پاک کن مطمئن شوند تا در طول جهت سفر دچار مشکل نشوند.

همتی زاده ادامه داد: رانندگی در هوای بارانی نسبت به شرایط عادی به علت کاهش دید و لغزندگی سطح جاده ها متفاوت است و رانندگان در این شرایط بایستی با صبر و حوصله و رعایت فاصله طولی مناسب با خودرو ها رانندگی نموده و از ارتکاب تخلفات پرهیز نمایند.

رئیس پلیس راه استان ایلام مطرح نمود: شرایط نامساعد جاده وقتی با بی احتیاطی و ناآگاهی رانندگان در خصوص چگونگی راندن در این شرایط همراه می گردد می تواند حوادث و سوانح جبران ناپذیر بسیاری را ایجاد کند.

او اضافه کرد: با توجه به تعطیلات سرانجام هفته، از رانندگان خواستاریم با صبر و حوصله رانندگی نموده و سرعت مطمئنه را با میزان دید و لغزندگی جهت تنظیم نمایند.

ن

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
انتشار: 23 دی 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 982

به "افزایش وقوع حوادث جاده ای در روز های بارانی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "افزایش وقوع حوادث جاده ای در روز های بارانی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید