احتمال استعفای رئیس جمهور ایتالیا

به گزارش سبزوار امروز، خبرنگاران : منابع مطلع اعلام کردند رئیس جمهور ایتالیا پس از شکست کوشش ها برای تشکیل دولت این کشور به استعفاء می اندیشد تا راه را برای برگزاری انتخابات جدید باز کند.

احتمال استعفای رئیس جمهور ایتالیا

برای دیدن شاهکارهای تاریخ اروپا با تور ایتالیا همراه شوید.

به گزارش گروه بین الملل خبرنگاران به نقل از رویترز؛ منابع مطلع اعلام کردند گیورگیو ناپولیتانو، رئیس جمهور ایتالیا، احتمالا پیش از موعد مقرر دفتر ریاست جمهوری را ترک خواهد نمود تا با برگزاری انتخابات زود هنگام، کشور از بن بست سیاسی کنونی نجات یابد.

تمام روزنامه های ایتالیایی گزارش داده اند ناپولیتانو، که دوره ریاست جمهوری اش در 15 می به اتمام می رسد، احتمالا قبل از آن موقع کناره گیری خواهد کرد. قانون اساسی این کشور به رئیس جمهور اجازه نمی دهد تا در ماه های پایانی زمامداری اش مجلس را منحل کند و در حقیقت ناپولیتانو با این کار راهکاری برای برون رفت از این مشکل ارائه می نماید.

رئیس جمهور 87 ساله ایتالیا روز گذشته (آدینه) با احزاب اصلی کشور دیدار کرد تا چاره ای برای بن بست سیاسی که از انتخابات ماه فوریه تاکنون پدید آمده است بیابند. رویدادهای اخیر به نگرانی ها در خصوص افزایش بی ثباتی در سومین اقتصاد بزرگ منطقه یورو دامن زده است.

با این حال، تأکید سه گروه اصلی مجلس بر مواضع قبلی خود درباره تقسیم قدرت هر گونه امید برای یافتن راه چاره در آینده نزدیک و عدم رجوع به انتخابات جدید را از بین برده است.

منبع: تسنیم
انتشار: 16 مهر 1398 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 720

به "احتمال استعفای رئیس جمهور ایتالیا" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "احتمال استعفای رئیس جمهور ایتالیا"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید