اجرای 300 عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان

به گزارش سبزوار امروز، علیرضا جلال زایی در گفت و گو با خبرنگاران، گفت: در هفته گردشگری برنامه هایی از جمله برپایی نمایشگاه عکس از جاذبه های گردشگری، تورهای گردشگری، تجلیل از فعالین گردشگری، برگزاری کارگاه های آموزشی، بازدید رایگان از موزه و برگزاری مسابقات عکاسی در استان سیستان و بلوچستا برگزار می گردد.

اجرای 300 عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان

وی از رونمایی سند جامع گردشگری سیستان و بلوچستان اطلاع داد و اضافه نمود: در این راستا 6 مسیر گردشگری در استان تعریف گردیده و 16 واحد بوم گردی نیز افتتاح گردیده، همچنین با ایجاد 80 واحد بوم گردی دیگر موافقت گردیده است که بخشی از آن در هفته گردشگری به بهره برداری می رسد.

مدیر کل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری سیستان و بلوچستان توضیح داد: این واحدها با توجه به ظرفیت موجود در مناطق روستایی ایجاد می گردد و نیز در تلاشیم تا تعداد این واحدها تا سرانجام سال به 200 واحد بوم گردی برسد.

وی گفت: در امسال نرخ ورود گردشگر به استان 11 درصد افزایش داشته است و در سال جدید نیز اولویت این نهاد برطرف کاستی های موجود در حوزه زیرساخت های گردشگری است.

جلال زایی با تاکید بر شناسایی صنعتگران فعال در رشته سفال کلپورگان اضافه نمود: آماری از فعالین این رشته نداریم اما معتقدیم باید برای صنعتگران شناسنامه صادر گردد و البته با پیگیری های انجام گردیده موانع بر سر راه بیمه صنعتگران در حال برطرف است.

وی بیان نمود: برای حمایت از صنعتگران سفال کلپورگان برای اولین بار سایتی به 3 زبان انگلیسی، عربی و فارسی ایجاد کردیم که در آن کلیه محصولات سفال کلپورگان در معرض نمایش قرار گرفته است و می تواند به معرفی این هنر در خارج از مرزها یاری نمایند.

منبع: خبرگزاری مهر
انتشار: 23 دی 1397 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 178

به "اجرای 300 عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای 300 عنوان برنامه هفته گردشگری در سیستان و بلوچستان"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید