اجرای هرچه سریع تر عملیات حفاظت اضطراری پل تاریخی خاتون، شروع عملیات بازسازی اضطراری با مساعد شدن شرایط جوی

به گزارش سبزوار امروز، به نقل از روابط عمومی اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان البرز، دکتر علی اصغر مونسان صبح امروز یکشنبه 16 آذر 99 در بازدید از پل تاریخی خاتون (دختر) در جمع خبرنگاران و مسئولان استانی و مدیران اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز گفت: باید هرچه سریع تر عملیات حفاظت اضطراری، ایجاد پوشش مناسب و نصب علائم هشدار بیشتر برای حفظ جان شهروندان انجام و فضای مناسبی برای جلوگیری از تخریب بیشتر پل ایجاد گردد.

اجرای هرچه سریع تر عملیات حفاظت اضطراری پل تاریخی خاتون، شروع عملیات بازسازی اضطراری با مساعد شدن شرایط جوی

جهت دریافت خدمات هزینه بازسازی منزل با گروه ساختمانی آبان در ارتباط باشید. از طراحی پلن بازسازی تا اجرای جز به جز بازسازی منزل، ویلا و ساختمان اداری تخصص ماست.

او اضافه کرد: این پل خشتی است و علی رغم رسیدگی مناسب و مداوم، بخشی از آن فرو ریخته و قسمت اعظم آن پابرجاست. بازسازی بناهای تاریخی همیشه عملیاتی مستمر و دائمی بوده و اتفاق رخداد های از این دست طبیعی است.

سبک سازی پل تاریخی خاتون به منظور افزایش طول عمر این بنای تاریخی

فریدون محمدی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی البرز در ادامه ضمن تشریح حادثه ریزش در مورد جزئیات عملیات حفاظت اضطراری اجرا شده تا به امروز مباحثی را مطرح نمود و اضافه کرد: با مساعد شدن شرایط جوی عملیات بازسازی اضطراری شروع خواهد شد.

او توضیح داد: در حال حاضر مقرر شده تا حفاظت اضطراری انجام و سبک سازی پل نیز به منظور افزایش طول عمر این بنای تاریخی انجام گردد که برای انجام این کار همراهی مسئولان و مردم را می طلبد.

اختصاص 5میلیارد ریال از اعتبارات استانی برای بازسازی پل تاریخی خاتون

عزیزالله شهبازی استاندار البرز در بازدید از پل تاریخی خاتون (دختر) گفت: از محل اعتبارات استانی 5میلیارد ریال برای بازسازی پل تاریخی خاتون در نظر گرفته شده است.

او اضافه کرد: مسئولان حوزه میراث فرهنگی با وجود بودجه کم برای حفاظت و نگهداری 34 هزار اثر ملی از دل و جان کوشش می نمایند و حوادثی از این دست با وجود قدمت و وزن، بسیار طبیعی است.

شهبازی توضیح داد: طرح بازسازی اصلی در دست تهیه بوده و سبک سازی پل با دهانه بلند، کاری سخت و جدی است و کارشناسانه است.

منبع: گردشبان
انتشار: 30 آذر 1399 بروزرسانی: 28 شهریور 1400 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1706

به "اجرای هرچه سریع تر عملیات حفاظت اضطراری پل تاریخی خاتون، شروع عملیات بازسازی اضطراری با مساعد شدن شرایط جوی" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "اجرای هرچه سریع تر عملیات حفاظت اضطراری پل تاریخی خاتون، شروع عملیات بازسازی اضطراری با مساعد شدن شرایط جوی"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید