ائتلاف متجاوز سعودی 166 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد

به گزارش سبزوار امروز، ائتلاف متجاوز سعودی طی 24 ساعت گذشته با ادامه بمباران و حملات به تعدادی از استان های این کشور، خسارت های جانی و مالی در این مناطق به جای گذاشت و 166 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد.

ائتلاف متجاوز سعودی 166 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد

به گزارش پایگاه خبری المسیره یمن، نیروهای ائتلاف همچنین طی 24 ساعت گذشته با تجاوز به منطقه کیلومتر 16 و با به پرواز در آوردن 11 هواپیمای جاسوسی، 49 بمباران توپخانه ای و موشکی و 100 مورد تیرباران، 166 بار توافق آتش بس در بندر الحدیده را نقض کردند.

سعودی ها همچنین با بیش از 10 توپ و مسلسل سنگین، روستاهای الدحفش و الشجن واقع در حومه شهر الدریهمی و مناطقی در خیابان الخمسین و منطقه کیلومتر 16 را بمباران کردند.

ائتلاف متجاوز با بیش از 30 گلوله توپخانه ای و گلوله های مختلف روستای الزعفران و شرق حیس را نیز بمباران کرد.

نیروهای هوایی ائتلاف سعودی و آمریکایی در مأرب نیز بیش از 22 بار به منطقه مجزر و مدغل حمله کردند.

در استان صعده نیز سعودی ها روستای های پر جمعیت واقع در منطقه مرزی رازح را هدف حملات موشکی و توپخانه ای خود قرار دادند وهواپیماهای جاسوسی در آسمان مناطق مرزی این استان به پرواز در آمد.

به همین دلیل یحیی سریع سخنگوی نیروهای مسلح یمن شنبه شب گفت: تنش آفرینی خطرناک ائتلاف سعودی پیامدهای دردناکی برای نظامیان ائتلاف دربر خواهد داشت.

محمد البخیتی عضو شورای سیاسی جنبش انصارالله یمن نیز گفت پاسخ به تنش های نظامی ائتلاف سعودی و بدعهدی آن در موضوع آتش بس در روزهای پیش رو داده خواهد شد.

ترکی المالکی سخنگوی ائتلاف عربی به سرکردگی عربستان بامداد پنجشنبه بطور رسمی از اعلام توافق آتش بس در یمن خبر داد و گفت که این آتش بس 2 هفته ادامه خواهد داشت و پس از آن نیز قابل تمدید است اما هنوز از اعلام آتش بس یکجانبه عربستان در جنگ یمن ساعاتی نگذشته بود که سعودی ها و همپیمانان آن بامداد پنجشنبه حملات همه جانبه ای را در شمال یمن آغاز کردند و ائتلاف دوباره نشان داد که حتی برای چند ساعت نیز به قول و وعده های خود پایبند نیست .

این حملات در حالی صورت می گیرد که نشانه های ابتلا به ویروس کرونا در یمن دیده شد و به خاطر زیرساخت های ضعیف سیستم درمانی یمن، سازمان های بین المللی نسبت به خطر وقوع یک فاجعه انسانی در صورت شیوع کرونا در این کشور هشدار داده اند.

ائتلاف کشورهای عربی به سرکردگی عربستان از 26 مارس2015 (فروردین 94) به بهانه بازگرداندن منصور هادی به قدرت یمن را هدف حمله های خود قرار داده اند. این در حالی است که پس از گذشت شش سال از این جنگ، ائتلاف سعودی هیچ دستاوردی در یمن کسب نکرده است.،ایرنا

منبع: ایران آنلاین
انتشار: 15 خرداد 1399 بروزرسانی: 6 مهر 1399 گردآورنده: sabzevartoday.ir شناسه مطلب: 1306

به "ائتلاف متجاوز سعودی 166 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد" امتیاز دهید

امتیاز دهید:

دیدگاه های مرتبط با "ائتلاف متجاوز سعودی 166 بار آتش بس در الحدیده را نقض کرد"

* نظرتان را در مورد این مقاله با ما درمیان بگذارید